Wednesday, July 9, 2008

ترانه‌ی شطرنج

*
عاشقانه‌ی بسیار زیبا و د‌لنشین«شطرنج»ر
*
با شعر، موسیقی واجرای بی‌نظیر
**
*
متن ترانه: زویا زاکاریان
*
موسیقی و اجرا: مهرداد آسمانی
*
تنظیم: منوچهر چشم‌آذر
*
آلبوم: جادوی‌عشق
*
سال: 2003 میلادی
*
کمپانی: کلتکس
*
ویدیو: کوجی زادوری
*

*
گفتی برو گفتم به چشم
*
این بود کلام آخرین
*
گفتی خداحافظ تو
*
گفتم همین، گفتی همین
*
گریه نکردم پیش تو
*
با این که پر پر می زدم
*
با خون دل از پیش تو
*
رفتم و باز نیومدم

*
بازی عشق تو را جانانه باختم
*
مثل بازنده‌ی خوب مردانه باختم
*
همه‌ی ثروت من تحفه‌ی درویش
*
نفس‌ام بود که به تو شاهانه باختم
*
*
لبخند آخرین من
*
دروغ معصومانه بود
*
برای پنهان کردن
*
داغ دل دیوانه بود
*
من ماتِ مات از بازی
*
شطرنج عشق می آمدم
*
شاه مهره‌ی دل رفته بود
*
من لاف بُردن می زدم
***
قلعه ی دل اسب غرور
*
لشکر تار و مار عشق
*
دادم به ناز ِ رُخ تو
*
این همه یادگار عشق
*
گفتم ببر هر چی که هست
*
رقیب جَلد چیره دست
*
گفتی تو مغروری هنوز
*
با فتح این همه شکست
*

*
بیستم تیرماه 1387 خورشیدی
*
*